wtorek, 12 kwietnia 2016

Cmentarz Zaginionych Książek.

 " Cień Wiatru " jedna z piękniejszych książek jakie czytałam.Szczerze mówiąc już sama okładka zachęciła mnie do czytania. Czytałam ja już dawno temu, ale mimo to fabuła zapada w pamięć na długo.

Akcja toczy się w Barcelonie, i przedstawia historię Daniela Samper-a który na początku opowieści ma niespełna 11 lat. Zostaje on zaprowadzony wedle tradycji rodzinnej przez swojego ojca do magicznego miejsca zwanego " Cmentarzem zapomnianych książek ". Daniel musi wybrać jedną książkę spośród wielu umieszczonych w labiryncie regałów. Wybrał jedną jak mu nakazano.
" Cień wiatru " - tak nazywał się jego wybór który doprowadził do zdarzeń które zmieniły na zawsze jego życie.

Zafascynowany powieścią również w późniejszych latach postanowił odleźć inne książki niejakiego Juliana Caraxa. Niestety bez skutku. Okazuje się że egzemplarz który posiada Daniel jest jedynym który nie uległ tajemniczemu zniszczeniu, a sam Julian zaginął już dawno temu. Zagłębiając się w ta książkę dowiadujemy się że ma ona drugie dno w przeszłości. Przeszłości dramatycznej i pełnej zemsty. Poszukiwania Juliana przez Daniela staja się co raz bardziej odważne i niebezpieczne. Odkryta zostaje też tajemnica o Penelop i jej tragicznej śmierci. Czy Daniel podejmie ryzyko i  uda mu się dotrzeć do celu i o co chodzi dokładnie z Cmentarzem i zniszczonymi książkami Juliana ? Zostawiam was z tym pytaniem, i mam nadzieje że zachęciłam was do jej przeczytania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz